• Anasayfa
  • İnstagram
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Bloglovin
  • Googleplus
  • Rengarenkatölye
  • 2 Ekim 2017 Pazartesi

    Benim Şirin Balkon Cafe'm ! ♡

    Merhaba!

    İşte kafeye alternatif bir mekan! :) Evimizin balkonu :))

    Ben bazen eşime 'hadi kafeye geçelim sana bir kahve ısmarlayayım' deyip onu balkona davet ediyorum :) İnanın sürekli dışarı çıkmaktan daha keyifli ve daha konforlu oluyor :)

    Balkonlar keyifli vakit geçirmek için evin en güzel bölümlerinden biri. Evde yaptığımız her şeyi balkonda daha keyifle, mis gibi açık havada yapabiliriz :) İster eşya sığmayacak kadar minicik olsun, ister dolduramayacak kadar büyük olsun. Bir fikirle ev olur balkonumuz, rengarenk neşeli bir ortam olur :) 

    Çerkezköyde yaşarken balkonum o kadar küçüktü ki sadece eşimle ikimizin kahve içebileceği kadar bir yer vardı. Ama kendimize göre düzenlemiş, vakit geçirebilecek bir ortam yaratmıştık. Minicik bir katlanır masa, iki katlanır sandalye, minik minik saksılar... :)

    Şimdi yaşadığımız evde biraz daha büyük balkonlar. Hatta eski evimdekinin birkaç katı :)) Biz salondan açılan balkonu düzenlemeyi tercih ettik, hem daha büyük hem önü daha açık diye. 


    Öncelikle zevklerimizi keşfetmemiz gerekiyor. Gerekirse alın elinize bir not defteri balkonda ne tür eşyalardan, ne tür renklerden hoşlanacağınızı, evden temin edebileceklerinizi ve dışardan satın almanız gerekenleri yazın. Mesela yerde minderlerde oturmak mı sizin için daha konforlu yoksa sandalyeler, koltuklar mı size uygun, hepsine bir karar verin. Bir de neyi nereye koyacağınızı kabataslak çiziverin. İşinizi fazlasıyla kolaylaştıracak.


    Ben evde az rengi ve daha sadeliği sevsem de balkonda rengarenkliği, çiçek cümbüşünü seviyorum. Önce zemine evde olan kilimlerden serdim. Balkonumuz uzun olduğu için hem yere büyük minderler attık hem de masa sandalye kullandık. Minderlerin önüne minik alçak bir sehpa koydum ve tabiki üzerine şeker bir balkon masa örtüsü. Hemen minderlerin bitimine de küçük katlanır bir masa ve iki sandalye koydum. Bu masa fesleğenini bekliyor :) Fesleğeni evin her yerinde kullanmayı çok seviyorum. Hem görüntüsü hem kokusu harika! 


    Eşyaları yerleştirdikten sonra geriye süslemeler kalıyor. Saksılar, rengarenk çiçekler, mumlar... Tabi bir de duvar süsleri var severseniz. Ben henüz fırsat bulamadım ama kendim rüzgar gülleri, kumaşlardan süsler yapmak istiyorum. Benimki şu an fazlasıyla yaz dekorasyonu :) Şimdiden sonra biraz daha sonbahara uydurulabilir ama benimki yine rengarenkliğini kaybetmez diye düşünüyorum :) Mesela artık sandalyelere yün şallar koyabilirsiniz, siz ve misafirleriniz soğuyan havada üşümeyin :)


    Balkonumuzu dekore ettiik. Sırada keyifle kullanmak var! :) Artık kahvaltılarınızı, çay keyiflerinizi, kahveli kitap okumalarınızı, arkadaş toplantılarınızı, eşinizle haftasonu ev keyiflerinizi şirin balkonunuzda yapabilirsiniz :)


    Ben balkonda kahvemle, şalımla oturup yağmuru, karı izlemeye de bayılıyorum. Zaten artık bu havalar geliyor :) Bu güzel havalardan da faydalanalım :)


    Benim şirin Balkon Cafe'mi ziyaret ettiğiniz için teşekkür ederim :) Fikirleriniz, önerileriniz varsa mutlaka bekliyorum :)

    Mutlu akşamlar ♡  :)

    5 yorum: